torsdag 6 november 2008

Underbara barn






Sitter och tittar på när Victoria gör sina läxor. Hon är otroligt entusiastisk. Hoppas att det fortsätter så många år framåt. Roligt att se hur kul de tycker skolan är när de går på lågstadiet ! Det är ju än så länge ganska lätta läxor, men det är bra att det inte är så allvarligt än. Det hinns med tids nog !

I morse fick jag en mycket välbehövlig sovmorgon. Min älskling tog Alva och så fick jag sova några timmar. Det har inte blivit så mycket sömn de senaste nätterna, men det är konstigt hur kroppen orkar ändå..... Känner mig nu mycket piggare och gladare.
Vi har varit hem till våra vänner Anna och Peter och deras lilla Hilda. Hon växer så det knakar och är fantastiskt söt !! Brås väl på sina föräldrar....Alltså nu menar jag att de är söta, inte att de växer så det knakar ;). Ska bli så roligt när Alva och Hilda kan börja leka lite.
Filip och Uffe drog nyss i väg på längdträning. De kör barmarksträning fortfarande, för det är för lite snö för att åka skidor än.

Föresten så var vi på utvecklingssamtal med Filip i dag och han hade utvecklats bra i skolan sedan förra samtalet. Man blir så stolt när man får höra att det mesta går bra för honom.... Hoppas att det fortsätter så.
Nu ska jag gå och kolla om det är nåt sevärt på tv. Börjar ett nytt program i kväll som heter " Himlen kan vänta" som handlar om svårt sjuka människor. Gissar att det kommer en och annan tår från mina ögon då....

Inga kommentarer: