söndag 16 november 2008

Underbar konsert !!!!!

Fixade inför Lena & Orup konserten

Åh vilken bra konsert. Är positivt överraskad ! Jag gillar Lena & Orup, men det är inte mina favoritartister. De var otroligt bra live och det märks att de har kört den här konserten ett tag- bjussade mycket på sig själva. Victoria tyckte också att det var jättebra. Hon diggade för fullt ! Vi hade ganska bra platser också - Rad 15, så det var relativt nära scenen. Det är ju hur kul som helst att gå på konsert, synd att man gör det så sällan....... Får bli nåt mer snart.

Hemma hade det gått jättebra med Alva också och det gjorde ju inte kvällen sämre !! Hon hade käkat en gång och låg och sov när jag kom hem vid 23 tiden. Skönt att kunna åka i väg och ladda batterierna lite. Jag känner mig så pigg i dag och nu har vi nyss kommit hem från Lugnet där vi var och badade hela familjen. Jag passade även på att simma 500 m, så nu är jag extra pigg !

Känner doften av GOD mat. Uffe ska bjuda på god middag i dag. Spännande att se vad det blir.... Han är verkligen duktig på att laga mat så det blir nog riktigt mumsigt. Jag har slängt i hop en banankaka till efterrätt ( recept från Leila). Här kommer receptet............

BANANKAKA

1 dl strösocker
2 dl florsocker
150 g mjukt smör
3 mogna bananer
2 ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk kanel
½ tsk ingefära
50 g valnötskärnor

Sätt ugnen på 175 grader (varmluft) 200 grader ( vanlig ugn)

Vispa florsocker och strösocker poröst
Mixa bananerna och blanda dem i smeten, tillsätt äggen.
Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i smeten.
Fyll en smord och bröad form med löstagbara kanter
Grädda mitt i ugnen i ca. 30 minuter

Lycka Till !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att ni haft kul och att det gått så bra hemma. Kram Mia

Unknown sa...

Kul att kvällen blev så lyckad!
Lika som bär är ni också :-)

Jessica sa...

Hoppas vi kan gå på nån konsert snart å att jag inte dubbelbokar!!!