onsdag 4 februari 2009

VM-feber !!

Vilken tur jag har som är föräldraledig och kan göra som jag vill på dagarna. Nu är det ju VM hela februari - både alpint, skidskytte och längd, så det kommer nog bli några timmar framför tv`n. Nån mer som kollar ? Mysigt att duka upp lite fika och sitta och heja på Sverige !


I går kväll var jag, Uffe, Filip och Alva ut på en skidtur på Lugnet. Det är så fint där nu när det har kommit riktigt mycket snö. Vi åkte ca. 1 mil utan elljus och det är så ljust i skogen så man behöver inte ens ha pannlampa på. Filip bara "försvann" i spåret. Han åker i från mig nu den lille rackaren !! Jag känner dock att det går lättare och lättare att åka nu när jag har hållit i gång några veckor och det känns mycket bra!


Alva växer så det knakar. Hon sitter själv på golvet nu och "ålar" sig framåt när hon ligger på mage. Hon är go och glad för det mesta och det är en riktig bonus att ha en sladdis ! Jag har slutat amma nu och det gick bra. Hon har inte reagerat så mycket på det. Äter mat, gröt och välling i stället och är nöjd med det.

Snart kommer Filip och Victoria hem från skolan och jag tror att vi ska ta och städa övervåningen tillsammans i dag. Det ser ut som ett "slagfält" däruppe nu och ev. får vi gäster i helgen när det är Lilla SS och det vore ju trevligt om de tog sig upp på övervåningen utan att slå i hjäl sig på alla prylar som ligger utspridda på golvet. Tror inte att de kommer jubla av glädje över "städförslaget", men det går ju fortare om man hjälps åt ;)

Föresten så har jag gjort mitt första fynd på Tradera. Har hållit mig länge nog från att handla där, men nu testade jag och det var riktigt kul. Hittade en huvtröja för 17 kr och en jeansklänning för 30 kr till Alva. Hoppas att de är fina i verkligheten också ! Tror att man kan göra riktiga kap där om man hänger med på auktionerna. Anna och Anna - jag föll för "kompistrycket " ;))

5 kommentarer:

Jessica sa...

Hej kompisar vad trötta ni ser ut eller nyvakna kanske??Du har tur som är hemma med tjejen,själv kan jag inte se nåt!Kram kram!

Anonym sa...

Hej! Jag kommer också att sitta klistrad vid tv;n nu i feb. Men det förstod du väl redan..;)
Så nu är du också fast i tradera-träsket!! Nej då, man kan faktiskt fynda en hel del där. Sen är det ju spännande att leta upp grejer att buda på. Kramar

Unknown sa...

Vi har tv på kontoret så jag smygkikar lite när jag har tid :-)
Tradera är bra, jag har fyndat massor!

VILLA VRÅKEN sa...

Tradera är ju hur bra som helst! Köper och säljer en hel del!! Hoppas allt är bra med er!! Kram Linda

Anonym sa...

Shit vad fort det har gått!

Jag var oxå ute och provade skidorna i går,
gick bra! Nu är det j inte långt kavr till tjejvasan.

Vi kan väl boka en helg i min Mora stuga,
dricka lite vin och prata gamla minnen!

Jag har gett dig en utmaning på min blogg!

Kram