fredag 20 februari 2009

Vinnare i talangjakten


I morse var jag och Alva i skolan och tittade på den årliga talangjakten. Våran Victoria och hennes kompis Vilma var med och sjöng " Jag ljuger så bra" och VANN !! Det var 10 grupper som var med från ettan till sexan och alla var verkligen jätteduktiga ! Victoria och Vilma var så pirriga i morse innan de skulle i väg till skolan. De har tränat länge på det här nu och i dag var det dax ! De fick sjunga "vinnarlåten" en gång till uppe på scenen med alla de andra deltagarna bakom sig. Tror att det var 2 mycket stolta tjejer som stod på scenen !! Även föräldrarna var stolta kan jag säga ;) De fick ett fint vandringspris i form av en glasvas och en varsin biobiljett och ett diplom.

Efter talangjakten åkte jag och Alva hem till Sofia och Alvin och hälsade på. Alva var trött så hon somnade direkt och Alvin sov också, så det blev inte mycket "lek" i dag, men Sofia och jag fick sitta och prata och fika lite och det var mysigt.

I kväll ska vi ner till våra grannar Håkan och Katrin och äta och se på Let`s dance och i morgon bär det av mot Leksand och melodifestivalens genrep. Ska bli så kul att se det live en gång.









2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till de duktiga tjejerna!

Jessica sa...

Guuud vad kul för Tora å vännen....d ska börjas i tid...om några år kanske d är dom som står inför publik i globen????????????