fredag 13 februari 2009

En helg hemma....DET var länge sen !


I helgen är det faktiskt inte en enda skidtävling för barnen, så vi ska bara vara hemma och ta det lugnt. I natt ska Victorias kompis Vilma sova hos oss. Vilma kom nyss med all "packning" och nu har de bäddat på övervåningen. I kväll ska de ha spa i vårat badrum säger de ;) (Sådana mammor sådana barn ! ). Vilmas mamma och jag ska åka till Mora på spa den 13 mars. Vi har varit där förut och det är ett litet mysigt spa med sköna behandlingar och god mat i restaurangen på kvällen. Vi har bokat ett spapaket med hotellövernattning, 4-rättersmiddag, behandlingar och produkter för 1495 kr. Det tycker jag är väldigt billigt faktiskt ! Jag kan verkligen rekommendera Mora`s spa om man inte vill åka till något stort ställe.

Har varit ute och gått en promenad nyss och det var friskt och skönt ute. Kylan gör mig absolut ingenting. Jag tycker att det är skönt när det biter lite i kinderna ! Sen behöver det ju inte vara - 33 grader som det var hemma hos mina föräldrar i Särna i går. Funderar starkt på att åka upp till Särna nästa söndag och stanna några dagar på sportlovet. Uffe kommer inte följa, för han ska jobba lite den veckan, men jag och barnen åker nog upp och stannar till onsdag eller torsdag tror jag. Synd att vi går om varandra den veckan då Jenny. Svårt att "tima" in att vara i Särna samtidigt !


På fredagen i sportlovet ska vi skjutsa Uffe till Oxberg när han ska åka skejtvasan. Han tränar för fullt nu för att vara i fin form ;). Jag blev så sugen på Tjejvasan som går nästa helg, men då är det ju melodifestivalen i Leksand som jag och några kompisar ska åka på, så det får bli nästa år kanske ! Vi kan ju ta en match då Karin !!

TREVLIG HELG !!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad skönt det låter med Spa. Ska försöka komma iväg på något sådant jag med. Vad synd, som sagt, att vi går om varandra i.Särna men så är det ibland. Vi ska upp i påsk också och då kanske ni med är där? Jag är såå supernöjd med vagnen, kan verkligen rekommendera den, och jag fick den med en massa tillbehör till kanonpris.

Anonym sa...

Åh vilken mysig kväll du bjuder tjejerna på!! Ser inbjudande ut med ett varmt bad!! Krama storasyster Gónatt från oss här hemma <3

Ha en skön kväll! AA

Anonym sa...

Åh vad mycket skoj du har på G!
Har varit i Mora och åkt skidor i helgen, gick jättebra och det var ju skönt! Bra lägesrapport inför nästa helg! JAAAA vi tar en match i Tjejvasan nästa år!!
Kram