tisdag 10 februari 2009

Ojjjjj vad mycke snö !!

Det har bara vräkt ner snö under helgen och det är MYCKET ovanligt att det är så här mycket snö i Falun. Det är i alla fall otroligt mysigt tycker jag. Hoppas att det får vara så här ett tag nu. I dag är det dessutom -11 grader. Så där lagom kallt !











Har nyss bakat en sockerkaka med "Alla hjärtans dag tema". Det är ju Alla hjärtans dag på lördag. Kanske ska köpa nåt fint till mina älsklingar.... På lördag fyller även barnens kusin Peter 15 år så nu blir det väl "moppekörning" i Idre och Särna kan jag tro ? Tycker att han nyss var en liten bebis och nu är han längre än mig !! Skrämmande vad fort tiden går !
Funderar på att åka ner på stan med barnen i dag när de har slutat skolan. Ska köpa en telefon till Victorias rum. Hon har flyttat upp på övervåningen och nu känns det som att huset blir lite bättre utnyttjat. Hon trivs verkligen däruppe med alla sina grejer och alla kompisar som är här och leker. I hennes gamla rum är det just nu gästrum, men det rummet kommer Alva få så småningom när hon behöver ett eget rum. Än så länge så sover hon i spjälsäng inne hos oss.

Victorias nya rum

Ska gå in och kolla lite på Tradera nu och se om jag vunnit nåt ;)

Kramar

6 kommentarer:

Sofie sa...

Jag tror nog oxå att det blir en hel del moppekörning ja :P
kram<3

Jenny sa...

Vilket mysigt tjejigt rum hon fått Viktoria.

Jessica sa...

Åh,vad mysigt det blev!där myser hon nog "Tora"....

Anonym sa...

Vilket mysigt rum det blev, ser kanon ut!! Nu förstår jag vad som drar ner tjejerna hela tiden. När har ni hunnit fixa det??!***ler***
Har det blivit några vinster i Tradera-"träsket"?? Provar att lägga ut lite själv, ska bli kul att följa!
/AA

Anonym sa...

Härligt med snö!
Viktorias rum blev verkligen mysigt, där kommer hon att trivas:)
Blev det några Tradera-fynd?
Jag är helt Tradera-beroende, shoppingtokig som man är;)
Kramar

Anonym sa...

Åh värsta största rummet!
Vilken lycka!

Hörru...ang helgen i Mora...vi kan väl börja tänka på när det kan passa...I maj kanske när värmen börjar komma och vi kan ta ett glas rosé i solen och titta på älven...Åh går detta att motstå?

Kram