torsdag 26 februari 2009

Sportlov !


Jag och barnen har varit några dagar i Särna och firat sportlov. Det har varit fint väder och bra temp så man har kunnat vara ute. Filip och Victoria har åkt slalom och jag har åkt längd. Jag måste bara säga att så fina skidspår som det var i Särna var det länge sen jag såg i Mickeltemplet. Dessutom var backen jättefint pistad !! Superbra jobb av de som engagerar sig för byn !! Kul att det finns något att göra för alla sportlovsfirare som kommer upp den här veckan. Barnen har även åkt skridskor på hockeyplanen som också var jättefin. Känns som att Särna har fått ett "lyft"!!
Annars har vi hälsat på släkt och vänner. Hann med mina och Uffes föräldrar, Jessica och Jenny den här gången. Brorsan med familj var sjuka så dem hoppade vi över den här gången tyvärr. Det är väldigt hektiskt när man är i Särna. Man tror att det ska bli semester men man vill så gärna hinna träffa alla som man vill, så det blir mest att åka runt som en "galning". Vi kom hem vid lunch i dag och jag måste säga att det var skönt att komma hem igen. Har längtat efter Uffe !!
I morgon bitti åker vi till Oxberg med Uffe som ska åka skejtvasan. Ska möta upp honom i Mora efter att han åkt klart. Hoppas att det blir bra före i morgon så att han slipper slita i onödan. Rapport om resultat kommer senare !!

3 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

vilket skönt sportlov ni verkar haft!!! Ha det gott! Kram kram

Jessica sa...

Du ska veta att d uppskattas mycket att ni kommer förbi en sväng,iaf du å lilltjejen har tid..Love you!

Jenny sa...

Åh vilka härliga vinterbilder. Nu längtar jag också dit. Åker i morgon bitti.