fredag 17 oktober 2008

Skoldisco


I går var vi och hälsade på A och P och deras lilla söta bebis. Hon fick ett babygym och en skallra av oss i present, som hon kan leka med så småningom. Jag fick hålla i henne för första gången och hon är sååå go. Alva blev riktigt stor jämfört med henne trots att hon bara är 3 månader. Jag önskar er all lycka med henne ! Hoppas att ni kommer förbi på en fika när ni monterat barnvagnen ;)

I går kväll var Filip och Victoria på skoldisco. De hade jättekul, men ingen av dem ville vara med på danstävlingen där man skulle dansa "tryckare". Filips kommentar var " Nej usch då måste man ju hålla händerna på tjejens rumpa". Det ville han då inte göra ! Han är inne i en ålder där allt är pinsamt. Han tyckte att jag var pinsam när jag kom och skulle hämta honom i skolan en dag och ställde mig i dörröppningen till klassrummet för att se vad de gjorde. Det var väl PINSAMT ? Ändå har ju han en ung mamma om man jämför med många andra. Det verkar som att alla barn tycker att föräldrarna är pinsamma oavsett ålder. Nån som känner igen sig ??


I dag har jag haft besök av min kompis Viktoria och så kom Anna, Nora och William över en sväng också. Vi fikade lite munkar, wienerbröd och kaffe. Trevligt att sitta och prata lite. Jag är så otroligt tacksam för mina kompisar. De är guld värda !
I kväll när Uffe kommer hem från jobbet blir det creolsk gryta och lite mys framför idol.

Inga kommentarer: