tisdag 21 oktober 2008

Dopförberedelse

I dag har vi träffat "prällen" och pratat om Alvas dop. Han verkade jättebra och det blir nog ett fint dop. Alva Olivia Olson ska hon heta. Vi ska döpa henne den 13 dec på lucia. Det blir nog riktigt mysigt ! Hoppas att det är lite snö då också, så man får julstämning. Vi har handlat lite kläder till dopet som barnen ska ha och Filips kommentar om byxorna som vi köpt var
" kurdbyxor" ! Kan förstå honom för han är ju van att gå i jeans och huvtröja, men vi tänkte han skulle vara lite fin på lillasysters dop. Tror han gillade dem lite i alla fall.
Har även varit till A, P och H i dag för Filip skulle lämna jultidningar. H är sååå liten och go så man vill äta upp henne. Vi fikade lite där och sen tog vi en promenad hem igen. Har nyss tagit en Yatzymatch med Filip och jag vann ;)
Nu har barnen somnat och jag ska gå och snacka lite med min älskling !
Puss och kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha kurdbyxor...roligt...
Mysigt med dop på lucia,
jag ska vika jättefina servetter till Frejas dop och så har jag ju fått äran att vara gudmor till henne!
Kramen

Unknown sa...

Fina namn ni har valt!