fredag 19 december 2008

Julgodis är gott

I dag har vi i familjen gjort julgodis. Det blev knäck, chokladkola, pepparkakskola och ischoklad. Får väl se om det är nåt kvar på julafton..... Det brukar ju vara "råttor" i kylskåpet. Har ni det hemma hos er också? Pepparkakskolan var ny för i år och den blev sååå mumsig ! Här kommer receptet på den:

Pepparkakskola

100 g smör
2 dl grädde
3 ½ dl socker
1 dl sirap
1 tsk ingefära
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma

Koka ihop alltihop och låt det koka till det klarar "kulprovet". Häll upp på en plåt eller ugnsform. Skär bitar när den svalnat.

Har precis röjt upp i köket och nu ska jag sätta mig och kolla på Göta kanal på tv´n och käka lite ostbågar. Uffe jobbar i natt och jag och barnen är hemma ensamma. Victoria har sin kompis Nora här som ska sova här i natt. De sitter i badkaret och har "spa" just nu. Hör hur de fnissar och pratar därinne ;).

Föresten så har Victoria önskat sig röda slingor i julklapp, så jag har gjort slingor på henne i dag. Hon blev mycket nöjd !! Rött och fint lagom till jul ;)


TREVLIG HELG ALLA NÄRA OCH KÄRA !!

1 kommentar:

Maritas ide§ design sa...

Hej och GOD JUL
Det var en jätte god kola ni gjort jag och emma har gjort den i dag + några till Ha det bra Marita