tisdag 30 december 2008

Home sweet home !!

Har nu firat en jättemysig jul uppe i Särna med alla nära och kära. Det har varit mysigt att umgås och mycket god mat och fika blev det. Har väl gått upp 10 kg på 1 vecka ;). Trots det så är det otroligt skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst heter det ju och det stämmer bra. I dag har jag och Victoria varit ner på stan på mellandagsrea, men jag tycker att det är helt överskattat. Det är väldigt lite rea måste jag säga. Victoria hittade i alla fall ett par jeans och så köpte jag ett par handskar till Filip. Det var kul att åka ner själv med Victoria och ha några timmar ensam med henne. Alva och Filip stannade hemma med pappa. De gillar inte shopping speciellt mycket, vilket jag och Victoria däremot gör !!



I dag är det 12 grader kallt här och det känns verkligen mycket kallare här än i Särna när det är 20 grader där. Konstigt att det är så, men det är en annan kyla. Vi har dock haft bra väder under jul däruppe och det har gått att vara ute varje dag. Skönt med RIKTIG fjällluft !!


I söndags när vi åkte hem stannade vi i Mora för att Filip och Victoria skulle vara med och åka Morapinglan - en skidtävling som är varje år efter jul. Det gick bra för dem och jag tror de var nöjda när vi åkte hem.

Alva har varit krasslig i några dagar med feber, snuva och i går kräktes hon också. Det visade sig att det var en liten tand som var på väg upp i underkäken, vilket troligen förklarar det hela. De brukar ju bli lite darriga när tänderna kommer. Vi märkte inget av det på varken Filip eller Victoria men Alva verkar känna av det. I dag är hon lite piggare och ingen är mer tacksam än jag. Det är inte kul när de inte mår bra !!

Nu ska jag gå och fixa lite mat till Uffe kommer hem från skidåkningen. Han drog i väg upp på Lugnet för att "plöja" några mil...

Inga kommentarer: