fredag 5 december 2008

Förkylda !!

Har åkt på årets förkylning!! Brukar vara sjuk ca.1 ggr/år och nu var det dax...... Även Alva och Filip är sjuka. Alva hostar för fullt och det är så jobbigt när hon är så liten. Man är ju alltid lite rädd för RS-virus när de är så små. Hoppas att hon blir bättre snart. Filip fick vara hemma från skolan i dag, så att han blir frisk nån gång. Jag tycker att han har hostat från och till hela hösten. Det som är tur i oturen är att vi är sjuka den här helgen, för nästa lördag är det ju Alvas dop och då måste vi vara friska igen. Ska bli så mysigt att döpa på lucia, med alla ljus i kyrkan. Riktig julstämning !
Nu har det kommit lite snö ute så det är vitt på marken och det blev mycket ljusare direkt. Riktigt "juligt" ute nu. På söndag är det julmarknad uppe vid gruvan, men jag tror att vi stannar hemma och tar det lugnt i stället så vi kryar på oss till nästa helg.

Nu närmar sig julen med stormsteg. Har handlat de flesta julklapparna så det känns ganska lugnt ändå.
Har ni föressten sett årets julkalender på tv`n " Skägget i brevlådan ". Sååå dålig !! Jag är grymt besviken. De kan väl visa en kalender med lite tomtar och jul i stället. Nu låter jag gammal, men när jag var liten var det mycket bättre kalendrar.....typ Trolltider.


3 kommentarer:

Anonym sa...

å tråkigt me förkylningar.. de är samma här Ella hostar som bara den! Jag är också super besviken på julkalendern.. riktigt usel!
krya på er!

Anonym sa...

Jag håller helt med, julkalendern i år är jättedålig!!
Krya på er!!

Jessica sa...

Håller oxå med naturligtvis!gammelmodig som man är!!!