torsdag 22 januari 2009

Sällskapssjuk liten bebis

Våran lilla bebis har kommit in i nån slags "separationsfas". Det började för några dagar sedan och nu blir hon ledsen så fort man försvinner ut ur hennes synfält. Så fort man visar sig igen skiner hon som en sol. Sitter och läser i "supernannyboken" om detta och det här är ju ett helt normalt beteénde i 6-8 månadersåldern. Har dessvärre inget minne av att de äldre barnen var så, men det kanske det var......man glömmer ju fort ;). Lustigt hur de små liven ändras från dag till dag.
Sitter och väntar på att Uffe ska komma hem från jobbmöte och sen ska jag nog ta en tur ner på POP-rea. Måste ut och "lufta" mig lite känner jag. Det blir ganska intensivt när Alva är så "sällskapssjuk hela tiden".....fast det är ju mysigt också på ett sätt. Ska åka ner och se om jag hittar några fina kläder till barnen. POP har ju så mycket fint, men det är ju ganska dyrt så jag passar på nu när det är REA. Får se om jag hittar nåt. Kanske lägger uten bild sen.....

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det där känner jag igen. Tufflan är fortfarande i den fasen och nu testar hon hur högt hon kan skrika innan jag får nog och ger vika för hennes vilja. Då kan jag göra som du och behöva lufta mig lite.

Linda sa...

Åhh vad kul jag vill me på Rea. I <3 POP ! Synd bara att jag har så långt dit : ( Kan inte minnas att jag var in där en enda gång när vi bodde i Falun å nu skulle jag vilja springa där varje dag typ. Hoppas du hittar ngt fin fynd : )