lördag 24 januari 2009

Skidor skidor skidor

Känns som att mycket i våran familj handlar om skidåkning just nu. Det blir ju så eftersom Filip och Victoria tränar skidåkning 2 ggr/vecka samt även vissa andra dagar och så är det tävling på helgerna. I går f.m var faktiskt Uffe, jag och Alva upp till Lugnet, när de andra barnen var i skolan, och åkte lite skidor. Det blev 1,2 mil för mig vilket inte är så dåligt med tanke på hur lite jag har tränat i år. Åkte "milspåret" på Lugnet och det är verkligen inte att leka med, så det var en nöjd Lena som kom hem i går e.m.

I går kväll var vi hem till våra vänner Anna och Stefan och de bjöd oss på sushi (hemgjord) och det var bland det godaste jag ätit. Tusen tusen tack för en trevlig kväll !! Vi käkade och sen kollade vi på Let´s dance. Heja Laila Bagge !!!! Hon är min solklara favorit. Vem tror ni vinner ?

I morse var det åter dax för skidåkning och jag var taggad som bara den att åka lite igen.......men när vi kom upp till Lugnet började det "storsnöa" och blåsa och jag kom ungefär 500 meter innan det frös på med snö under mina skidor, så jag kom knappt framåt...... Då tröttnade jag och åkte och handlade i stället. Filip och Uffe tränade dock 2 timmar i snöovädret tillsammans med några få andra entusiaster från Falu IK. Sen åkte vi hem och gissa vad i gjorde då ??? Jo kollade på ländgskidor och skidskytte på tv !! Det gick ju jättebra för Sverige i dag och vi satt och jublade i soffan. Ni som läser det här måste tro att vi inte är kloka, men Anna och Peter NI förstår väl i alla fall hur kul det är med skidor ;) ???
I kväll har vi haft en myskväll i soffan med lite vin, godis och Körslaget. Trodde faktiskt att Team Erik skulle åka ut för jag tyckte Team Magnus gjorde ABBA låten bra. Håller med dig Milla om att i kväll var Gry`s kläder MYCKET bättre. Förra veckan såg det ut som jag vet inte vad..... Visserligen är hon ju gravid men ändå.... Tur att man var så snyggt klädd själv då när man var gravid..... Foppatofflor here I come !!! Det var de enda skor jag fick på mig just då.
Nu ska jag nog gå och lägga mig och se hur många timmars sömn det blir innan vår lilla solstråle vaknar och vill ha mat. Godnatt och sova så gott alla vänner ! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det kul med skidor, både att åka själv och att se på tv!!
Vinterstudion är bäst!!!
Ser nu framemot skid-vm, och så Vasa-loppet. Det är så mysigt att duka upp en maffig frukost och sedan slå sig ned i soffan och se när de kämpar de nio milen till Mora.
Kramar