söndag 15 mars 2009

Varför gör man inte det här oftare ??

I går kom jag och Anna hem efter ett helt underbart dygn i Mora. Vi åkte i fredags morse och checkade in på hotellet. Vi började dagen med ett styrketräningspass - hur skönt som helst. Innan vi gick ner till spa`t satte vi oss på hotellrummet och "korkade" upp lite moussserande vin och ovana som vi nu är så sa det bara "tjong" i huvudet och där satt helt plötsligt 2 fnittriga mammor ;) Det var ju ett tag sedan sist !















Vi satt och pratade så vi glömde bort vad klockan var och helt plötsligt ringer det på rumstelefonen och vi är "efterlysta" från spaavdelningen. Lunchen var beställd till klockan 12, men den hade vi missat. När vi kom ner till spa hade de dukat fram mumsig sallad och smoothies åt oss och sen började våra behandlingar. Vi tog en varsin "Ole Henriksen-Toptilltåbehandling på 1 ½ timme och efter det tog jag en 30 minuters massage. Snacka om att man njuter av att bara ligga där och bli ompysslad och lyssna på skön musik. När vi hade gjort våra behandlingar satt vi oss i relaxstolarna och åt lite frukt, läste, pratade och bara slappade. Sååå otroligt välbehövligt för 2 småbarnsmammor !



Sen blev det "tillfixning" inför kvällens middag. Vi åt en 4 - rätters spamiddag som var helt fantastisk. Kocken på Mora hotell får 5 plus av 5 möjliga. Det blev även några glas gott vin till. Mums !! Efter middagen hamnade vi helt oväntat på fest på hotellet. Det var sponsorfest för en racerförare och de hade bokat ett band som spelade nere i restaurangen. Vi stannade och dansade lite och drack några "redbullvodka". Jättekul faktiskt ! Vi 01.30 kände vi oss ganska nöjda och trötta så då gick vi och la oss efter en mycket rolig dag.



















I går blev det några timmar i Mora . Vi kollade runt lite i affärer och tog en fika innan vi drog hemåt till Falun och familjen igen. Roligt att komma hem och känna sig utvilad. Det här måste vi göra oftare..........


I går kväll var det melodifestivalfinal och jag hade spelat 100 kronor på att Måns skulle vinna och så vann MALENA !! Inte direkt min favorit, men jag tyckte ändå att finalbidragen höll en hög klass i år ! Vem som helst hade kunnat vinna av dem. Jag tror nog att Alcazar hade haft bäst chans i Moskva, men Malena kan ju bli en skräll. Vad vet jag....






























1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket kanondygn det blev! Skönt att få åka iväg & fylla på sina depåer! Tack för att du finns min vän! Vi bokar väl snart igen?! ;)
Kram AA