onsdag 4 mars 2009

Renovering av kök


Vi var till Ikea i förrgår och inhandlade lite nya prylar till köket. Vi ska byta kakel, bänkskivor, handtag och diskbänk. Uffe började i går riva kakel och gipsskivor och i dag har det varit en elektriker här och kopplat bort lite sladdar som var i vägen. Vi ska ha svart/grå bänkskiva, svarta handtag och nya spottar under skåpen. Dessutom har vi köpt en diskho utan diskbänk så det blir bänkskiva på hela bänken. Ska bli roligt att fräscha till lite. Ett helt nytt kök blir det inte, men lite nya detaljer är ju alltid kul. Tror att det kommer kännas som nytt ! Just nu ser vårat hus ut som en riktig rövarkula, med grejer överallt, men det blir nog bra igen bara det blir klart.


Så här "fint" är det just nu !! Lägger in lite bilder när det blir klart.



I går var jag till frissan och det var välbehövligt kan jag säga. Jag har inte klippt mig sedan november, så nu var det rejält slitet. Dessutom drar Alva mig i håret på höger sida, så där var det som en risbuske ;). Nu känns det riktigt fräscht igen. När jag kom hem blev Victoria också sugen på att klippa sig ( hon brukar inte vilja det ), så då tog jag fram saxen och klippte en snygg frisyr på henne också....... Det blev riktigt tufft !

3 kommentarer:

Jessica sa...

Å lyllo som får lite fräscht i köket,vill oxå ha!!!snyggt klippt på Tora!kram kram!

Anonym sa...

Och varför kan man inte få se hur du blev då...hi hi...

Kul med förändring...vi står inför en BIG change, i och med flytten.

I morgon bär det av!

Kram

VILLA VRÅKEN sa...

ÅÅ så kul att förnya lite!! Va duktig du är att klippa!! Kanske du kan klippa mej nästa gång???? Whiii! Ha det gott!
Kram Linda