onsdag 18 mars 2009

Alva 8 månader

I dag är Alva 8 månader. Tiden har gått så fort och nu händer det grejer varje dag. Hon har kommit på att det går att klättra upp i våran trappa som går till övervåningen. Hittade henne på 2:a trappsteget för några dagar sedan, så nu blir det till att fixa en grind. Har även börjat sträcka sig ur gåstolen när hon vill ha nåt som ligger på golvet, så hon hänger i ett ben i gåstolen. Ser väldigt komiskt ut ;)
I dag var vi till BVC och vägde och mätte henne. Hon väger 9090 gram och är 71 cm lång nu. Ligger lite över medelkurvan. men följer sin egen kurva bra.

Annars har vi varit lite krassliga härhemma från och till. Både magsjuka och förkylning, men nu börjar det bli bättre. Drygt när man inte känner sig pigg, fast nu får man ju energi bara av att titta ut genom fönstret på vårsolen. Har varit ute på 2 härliga promenader i dag och fyllt på med lite energi. Älskar våren !!

I dag har Uffe jobbat med vårt kök igen. Han har kaklat det sista och i morgon ska han foga, så det börjar snart bli klart. Ska bli skönt när man får städa upp och fixa i ordning. Vi har bott i en enda röra nu i några veckor.

Nu ska jag gå och lägga mig. Kram och Gonatt !!

Kom i håg att skriva kommentarer ni som är in och läser........

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis kompis på 8 månadersdagen! Jag har varit det i 4 dagar och det känns helt OK! Det är bra att du bjuder din mamma & pappa på lite utmaningar...själv har jag stänkt ner hela badrummet och min mamma ikväll när jag badade, ÄÄÄÄLSKAR verkligen att plaska!...mer bus hoppas vi på...har din mamma köpt några nya tulpaner kanske??
Kram William

Anonym sa...

Fy vad fort det går, var ju inte längesedan du gick med magen i vädret och det var sommar. Tänk att snart fyller hon 1år. Skruttunge. Hon är så söt. Kram kram Mia

Jessica sa...

Förlåt Alvis att jag glömde bort dig...tänkte faktiskt på dig dan före med d räknas ju inte!Grattis lite försent iallafall,d ser ut som om du växer å frodas..bara bra!
Här njuter vi oxå av solen men nån vår d är d inte på långa vägar här..hoppas vi ses i påsk!kram på er alla!

Sofie sa...

Grattis alva! Hoppas vi ses snart! kram<3

Unknown sa...

Stora tjejen! grattis till Alva i efterskott!
Skönt att ni börjar krya på er!

Anonym sa...

Stora tjejen!! Alma min blir snart 7 månader, det händer så mycket med dom nu och det är jätteskoj! Måste ta tag i "mammaträffen" snart, vill ju bjuda hem er allihop.
Kram !