torsdag 23 april 2009

Påsk i Särna






































































Ja då var vi hemma igen från påskfirande och påsklov i Särna. Vi har bott 10 dagar i Nordomsjön och det har varit mysigt. Vi hade fint väder nästan hela veckan och kunde vara ute och fiska och åka skoter mycket. Dessvärre blev det dåligt med fisk, men vad gör väl det när det är fint väder och man blir brun !! Vi har hunnit träffa de flesta släktingarna och kompisarna och jag har även varit på Larz kristerz och Scotts på Idre-Fjäll. Snacka om "tryck" det var där när Larz kristerz spelade.Synd bara att min kära vän blev sjuk och fick stanna hemma, men i sommar tar vi igen det ..... Jag måste bara se dem i sommar igen när de kommer till Idre yran !! Kom dit allihop - helgen v.28......

Det har varit sköna dagar i Särna, men nu är det skönt att vara hemma igen. Här i falun är det riktig vår. Jag har krattat gräsmattan och tagit fram utemöblerna. Den här tiden är helt underbar när solen är framme nästan varje dag och man kan ta långa promenader utan att "bylsa" på sig och barnen en massa kläder. I love it !!

Jag och barnen åkte hem från Särna i söndags och Uffe åkte till Grövelsjön med några jobbarkompisar på den årliga fiskeresan. Han kom hem i går solbränd och fin och mycket efterlängtad. Naturligtvis har Alva varit sååå grinig sedan vi kom hem. Hon håller på att få framtänder och har grinat så fort man satt ner henne på golvet. Såå skönt när han kom hem i går så jag fick lite avlastning med "bärandet". Jag tog en långpromenad alldeles ensam och det var mycket välbehövligt. I dag är det nya friska tag igen !!! Ska snart ut och gå med min kompis Sofia och hennes bebis.

Ha en trevlig dag och glöm inte att kommentera ;))
































3 kommentarer:

Jessica sa...

Fina bilder vännen!ni har d verkligen mysigt i Nord...Jag är väl på bättringsvägen men d går seeeegt!Men efter regn kommer solsken å då blir d LK för hela slanten å smaska go mat i sommar för snart är d bara skinn å ben kvar!usch å fy...Kram vännen!

Unknown sa...

Härliga påskbilder!

Sofie sa...

Fina bilder :) Jätte roligt när nivar i särna :) kraam<3<3<3