måndag 29 september 2008

Spelkväll


Har inte skrivit någor sedan i lördags-f.m. Vi hade i alla fall middag med våra vänner A och P i lördags kväll. Maten blev kanongod- limegrytan blev väldigt stark men god och chokladmoussen var helt gudomlig. Skulle kunnat äta 5 skålar själv. Älskar choklad !!

Vi spelade ialla fall rappakalja efter middagen. Gud va det är kul att spela spel. Varför gör man inte det oftare ? Ska köpa ett tills vi ska ha Halloweenfest. Då blir det en riktig spelkväll. Funderar på ett som heter "Retro" med frågor från 50,60,70, 80 och 90 tal. Kan ju vara kul när man är lite olika åldrar som ska spela. Nån som har tips på roliga spel ??


I går hade vi en lång sovmorgon. Alva somnade om efter sin "frukost" och vaknade vid 10 tiden. Riktig "lyxbebis är hon !! Sen åkte jag Uffe och Alva till Kupolen och kollade lite. Filip och Victoria var hemma hos sina kompisar. Ville hellre leka än shoppa ;). Köpte ett par snygga skinnstövlar till Victoria. Hon blev jätteglad.

På kvällen blev det mys framför tv´n och "Ensam mamma söker". Kul program !!


I dag har jag varit ute på en långpromenad och nu har jag och Alva sovit en stund. Känner mig inte riktigt pigg. Har lite tendens till mjölkstockning. Hoppas att jag slipper det. Det är ett h-vete ! Ska göra allt jag kan för att det inte ska bryta ut. Har haft det med båda de andra barnen, men klarat mig hittills. Blir till att slappa resten av dagen och låta henne amma så mycket som möjligt !!