tisdag 12 maj 2009

Skönt liv !

Kanske dax att blogga igen. Har varit ute på en skön promenad med Carina, Anna och bebisarna runt Kålgårn. Skönt med motion och trevligt sällskap. Efteråt blev det en kaffe och nu har jag gett Alva lite lunch, så hon är nöjd också. En mycket bra början på dagen. Skönt liv man lever när man är föräldraledig - promenader, fika, trevliga vänner. Kan det bli bättre ?

Längtar dock efter lite sol och värme nu så man får sätta på sig sommarkläder igen. Det har varit lite kallt och blåsigt några dagar nu. Vill grilla och sitta ute igen...... men det kommer väl snart.
Planerna för dagen är annars att röja lite inne i huset, hämta barn i skolan och skjutsa på fotbollsträning gånger 2. Många tider att passa med träningar hit och dit, men det gör mig absolut ingenting. VILL ha mycket att göra. Tycker att det är ganska tråkigt med lugn och ro. Vila kan man göra när man blir gammal ;)
Skulle egentligen behöva åka och fixa ett nytt pass också. Vi kom på att hela familjen behöver nya pass inför resan i höst, vilket betyder 2000 kronor. Vi får sprida ut det lite under sommaren så att det inte blir så dyrt på en gång. 1 person i månaden fram till resan ;) Tänk att lilla Alva också ska ha pass ! Längtar så till resan... Jag skulle lätt kunna åka utomlands flera gånger/år om vi hade haft råd. Skulle vara trevligt med en lägenhet/hus i något varmt land. Kanske får bli senare i livet....

Min vän Anna visade mig ett klipp på Youtube som ni bara måste se. Jag säger bara en sak : Döm ingen efter utseendet ! http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Ha en trevlig dag ! Kram

1 kommentar:

Anna sa...

Ja visst har man det bra!!
Vi har varit i Borlänge och shoppat lite...mest till Hilda som vanligt;)
Promenera gärna förbi på en fika någon dag.
Kram