fredag 15 maj 2009

Rymdshow.


I går var vi i barnens skola och tittade på en alldeles fantastisk rymdshow som de hade satt upp. De har en superengagerad musiklärare som hittar på jätteroliga grejer med dem. Victoria spelade en tjej som hette Unniva och på slutet sjöng hon ensam framför alla klasskompisar. Så modigt gjort och det var så fint så man fick tårar i ögonen. Måste bara visa er en filmsnutt. Jag är stolt som en tupp ! ;) Barnen är så tuffa nu för tiden och ser inte ens nervösa ut. Annat än när jag var liten. Mormor var också här och tittade på showen. Jätteroligt att hon kom ner. Jag har för en stund sen följt henne till bussen och sen var jag och Carina ut på en morgonpromenad.

I dag har Alva fått ett eget rum. Vi har flyttat ut hennes spjälsäng från vårt sovrum så i natt ska hon få prova sova i eget rum. Tror att hon kommer sova bättre där faktiskt. Vi får väl se.....

Skönt med fredag i dag föresten. I kväll ska vi grilla lite fläskfilè och titta på Talang. Jag ska även kolla igenom resterande loppisprylar inför morgondagen. Jag och Anna ska stå på den "stora"loppisen på Timmervägen och kränga lite prylar i morgon. Det blev ju endel grejer kvar sen förra helgen. Hoppas att det kommer mycket folk !

5 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

Hej Lena!!! Hoppas allt är bra....Va duktig tjej du har! Va roligt att hon är så frammåt....

Kramar kramar

Jessica sa...

Men vilken tjej!!!!!!!!!!saknar ord..d var nästan så mina tårar kom oxå stolta tuppen!hon är verkligen ingen liten "Tora" längre....Fantastiskt!vad mån d bliva!(är lite avis faktiskt...på tora alltså..)

Viktoria sa...

Fina lilla Victoria, vad duktig och modig hon är!!!!! Jag säger som Jessica, vad ska det bli av denna fröken..? Kram på er.

Jenny sa...

Hej!
Jätteduktig tjej! Vad modigt gjort av henne att sjunga solo i den åldern.

proppis79 sa...

Jag & mamma lyssnade på Viktoria & tyckte hon var jätteduktig:) Vilken stjärna!!