söndag 18 oktober 2009

Sovmorgon !!

I dag har jag tro det eller ej, haft sovmorgon till 9.30. Det var väldigt länge sen det hände. Jag och Victoria är ju fortfarande ensamma hemma så i dag var det ingen liten morgonpigg Alva som vakande vid 06. Vi hade en jättemysig dag i Stockholm i går. Åkte med tåget 7.30 och gick runt och kollade i affärer en stund innan musikalen började. High school musical var mycket bra. Bra musik, bra dansare och en bra story. Helt klart något att rekommendera för er som funderar på att köpa biljetter ! Efteråt käkade vi lite god mat och sen blev det shopping. Victoria handlade en massa nya snygga kläder och hon var så nöjd efter våran heldag i storstan. När vi gick till tåget vid 17.30 var hennes kommentar " Mamma nu är jag faktiskt nöjd, tack för att vi kunde åka hit, men nu är jag så trött i fötterna och vill gå och sätta mig nånstans ". Tror att det är ett ganska bra betyg ;)

Måste tacka våra underbara grannar - Mattias som gick upp kl. 7 och skjutsade oss till tåget och Anna som skippade Körslaget och hämtade oss kl. 9 en lördagkväll. Ni är fantastiska !! Vad vore man utan sina vänner ?

Fick nyss ett roligt MMS från Uffe som skjutit en älg i dag. Riktigt roligt med tanke på att Filip är med och sitter på pass. Filip var så stolt över att få vara med. Tror det blir en jägare av honom också. Tyvärr var det ett horn på älgen !!! Nån som vill ha ?? I don´t like älghorn !

Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa aftonbladet och slökolla på Idolreprisen.

Ha en kanonsöndag !! Kram <3

2 kommentarer:

Linda sa...

De blir väl snyggt me ett älghorn över den nya soffan ; )

Anonym sa...

Ja det var ett bra betyg, till en bra mamma. Älghornet var det bara Dennis som ville ha, men nej tack.
Ses i morgon. Kram till familjen Olson