torsdag 22 oktober 2009

"Jobbfika"

Sitter och väntar på Anna, Anna, Eva och deras bebisar som snart kommer hit på lite fika och "skvallerstund";). Har bakat en äppelpaj som vi ska mumsa på. Har inte sett Evas Joel på jättelänge så det ska bli kul att se hur stor han har blivit. Det lär nog bli fullt ös härinne under förmiddagen med fyra 1-åringar som härjar runt. Vår 1-åring är verkligen "högt och lågt" nu. Klättrar på precis allt hon kan hitta och sitter inte stilla många stunder/dag. Men jag ska inte klaga, hon är go och glad och verkligen en riktig piggelin.

I går var jag in till jobbet och tog svininfluensavaccin. Träffade några jobbarkompisar också och det var riktigt kul. Får dock lite panik att den här underbara föräldraledigheten snart är slut ! Sen är det dax för tider, hämta, lämna och få det gå ihop för alla på bästa sätt. Men men allt har sin tid.

Är i alla fall jätteglad att jag haft mina vänner som också varit föräldralediga. Många koppar kaffe har det blivit ;)

I morgon åker jag och barnen upp till Särna för att gratta pappa som fyller 75 år. Stannar nog över helgen. Kommer antagligen bli fullt hus hemma hos mamma och pappa med mycket tårta och bullar. Ska bli så kul att träffa dem<3

4 kommentarer:

kattenjansson sa...

Roligt med din blogg!
Hälsa massor till pappa (och mamma såklart) och underbara Särna :)

proppis79 sa...

Skönt att få komma till Särna lite;)

Anna N sa...

Tack för en trevlig fikastund och jättegod paj!
Hoppas ni får en mysig helg i Särna!
Kram

Anonym sa...

FÅR vi vaccin via jobbet fast vi är föräldralediga?? Jag fattade det som att vi inte fick? Nina