söndag 14 mars 2010

Vår i luften !


Vilken helt underbar tid vi har framför oss nu, med vårsol och takdropp !! Jag älskar när det börjar bli ljusare ute och man får sitta med en kopp kaffe ute i solen i "bränna" näsan.
Har varit dålig på att blogga och det blir väl säkert inte bättre, men jag kan väl skriva nåt enstaka inlägg då och då. Såg att jag inte skrivit sedan jul och det är ju skandal !

Har (för er som inte vet det ) börjat jobba igen efter föräldraledigheten och det är kul att komma ut i "arbetslivet" igen och träffa jobbarkompisarna. Har jobbat sen i början av januari och lilla Alva har börjat på världens bästa dagis " Nattugglan", där även de stora barnen gått tidigare. Det har funkat bra under inskolningen och efteråt när vi lämnat henne. Senaste gången när jag lämnade henne grät hon dock när jag gick, men det går av erfarenhet fort över. Jag vet att personalen är helt fantastiska och jag litar helt på att de tar hand om henne på bästa sätt när vi jobbar. Självklart har hon väl lite separationsångest ibland. Hon är ju trots allt bara 1 ½ år.

I går var det melodifestivalfinal och jag tyckte att bidragen höll en hög klass. De flesta låtarna var riktigt bra. Jag höll på Eric Saade, men Anna Bergendal hade också en riktigt fin låt. Jag föredrar ändå lite fartigare låtar i melodifestivalen. Pausunderhållningen var ju klockren ! Många roliga minnen väcktes till liv ! Jag har alltid älskat schlager och tittat på alla ( Ja Jessica ) melodifestivaler sedan jag föddes ;). Samlade bilder på Herreys och Carola när de hade varit med i festivalen. Nån mer ?? Tror jag har pärmarna kvar i Särna........ Kanske ska plocka fram dem nästa gång jag kommer upp och bli lite nostalgisk ;)

För övrigt rullar livet på i våran familj. Barnen har tränat/tävlat längdskidor hela vintern och säsongen börjar så sakta gå mot sitt slut. Ganska skönt när man får lägga undan skidorna och plocka fram cyklar odyl. Filip stack i väg på fotbollsträning för en stund sedan, så nu har den säsongen kört igång i stället.

Satt nyss och läste i Laila Bagges blogg och förundras över hur endel människor orkar vara så negativa till deras bröllop och allt runt omkring. Jag tror att vissa är födda att bara tycka illa om allt och alla. Energitjuvar !! Jag tycker i alla fall att de är jättefina och verkar passa otroligt bra ihop. Varför går man in och läser en blogg och kommenterar om man bara måste vara negativ ? Nån som kan svara på det ? Nä fram för mer positivt tänkande ;)

Ha en riktigt skön vårdag alla vänner !!

Kram på er

1 kommentar:

kattenjansson sa...

Städjan måste toppa skönhetslistan faktiskt :) Längtar upp nu, men det det ser ut som en vattenläcka sätter stopp för de planerna. Vi kanske ses där i sommar!

Kram från 3männingen!