söndag 20 december 2009

Julharmoni


Nu är det inte många dagar kvar till julafton. Härhemma är det lugn och harmoni efter att ha känt lite julstress i början av månaden. Det är det jag säger: Det är bra att börja i tid för då kan man bara slappna av sista veckan och njuta av det som komma ska. I dag har vi kollat på vinterstudion och bara små-pysslat lite härhemma. Uffe och Filip drog i väg och skulle åka skidor och jag sitter och väntar på våra goa vänner Jessica och Pontus. Tjejerna leker och det är lugnt och skönt.

I går satt vi in(eller tog ner från förrådet) våran julgran. Ja jag vet...det är tråkigt med plastgran, men ack så praktiskt när man ska åka bort. Barrar väldigt lite och är inte så törstig heller ;)

Skulle i och för sig vilja ha en riktig men det får bli en annan gång.


Har även fått spotify i dag och är så glad för det ! Ska botanisera runt bland all musik nu och bara välja och vraka.........


Julen hos oss kommer i år att firas här på julaftonen och sen åker jag och barnen till Särna på juldagen. Uffe stackarn ska jobba 3 dagar efter jul. Synd, men så är det i vårat yrke- helger, storhelger. Inte kul !!! I dag är det bara 2 veckor tills jag börjar jobba igen. Ska bli både roligt och lite nervöst. Undrar om jag minns något efter att ha varit en "kaffemamma" i 1 ½ år ;)) Kunskaperna sitter väl säkert därinne nånstans bara man får börja aktivera hjärnan igen.

Inga kommentarer: